NAJLEPSZY ZNACZEK EUROPA

Poczta Polska zdobyła pierwszą nagrodę w prestiżowym konkursie filatelistycznym EUROPA Stamp 2020. W tym roku tematem znaczków były dawne szlaki pocztowe. To kolejne wyróżnienie dla polskiego waloru filatelistycznego w ramach tej rywalizacji. W 2018 roku nasze wydawnictwo zajęło II. miejsce w głosowaniu online.

Wydawnictwo Poczty Polskiej zostało docenione przez grupę międzynarodowych ekspertów PostEurop. Na niższych stopniach podium było 3 operatorów pocztowych, którzy ex aequo zajęli 2 miejsce: Postverk Føroya (Wyspy Owcze), Swiss Post (Szwajcaria) i SC Ukrposhta (Ukraina) oraz zamykającą podium Deutsche Post DHL Group (Niemcy).

Zwycięstwo w konkursie, w którym o pierwszej nagrodzie decydowało jury złożone z grona ośmiu wybitnych ekspertów filatelistycznych z różnych środowisk, w tym artystów, kolekcjonerów i blogerów jest niezwykle cennym sukcesem całej Poczty Polskiej. To zaszczytne wyróżnienie na arenie europejskiej dowodzi najwyższej jakości polskich wydawnictw filatelistycznych.

– Wiadomość o przyznaniu pierwszego miejsca jest dla nas wielką radością i powodem do dumy. Nagroda potwierdza najwyższe umiejętności polskich artystów i jest wyrazem uznania środowiska filatelistycznego na świecie dla polskiej poczty. Dodam, że zadanie nie było łatwe. Celem konkursu było pokazanie dawnych szlaków pocztowych na tak małej i wymagającej powierzchni, jaką jest pole znaczka. Warto dodać, że nasz projekt w sposób symboliczny ukazuje też istotę realizowanej od wieków komunikacji międzyludzkiej. Wyróżnienie polskiego wydawnictwa wśród tylu innych emisji operatorów pocztowych zrzeszonych w PostEurop jest dla nas zatem powodem do dumy szczególnie teraz, w okresie pandemii, gdy nasz sposób komunikowania się ulega coraz bardziej dynamicznym zmianom, a wraz z nimi zmieniać muszą się także operatorzy pocztowi – powiedział Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

W ramach współpracy europejskich administracji pocztowych od 1956 roku wydawane są specjalne znaczki serii EUROPA. Emisje o różnych tematach – pokazujących wspólne korzenie, kulturę, historię i wspólne cele narodów Europy – zawsze zawierają oficjalne logo EUROPA – znak towarowy stowarzyszenia publicznych administracji pocztowych PostEurop.

W konkursie online triumfowała Turkish Post PTT (Turcja). Kolejne miejsca zajęły Haypost C.J.S.C. (Armenia – II miejsce) oraz Azerpost (Azerbejdżan – III miejsce).

Źródło Poczta Polska S.A.